Q3: What characters should be allowed in a revised IDNA2008 specification?

LB lbleriot at gmail.com
Thu Apr 2 01:45:44 CEST 2009

2009/4/1 Erik van der Poel <erikv at google.com>:
> I realize that this is likely to be controversial, but I am just
> offering my opinion with a long-term view.

That is why it is not a single strategy decided in 2009 by engineers
who can provide a stable balance. What engineers need to enable is
that multiple strategies can be implemented and easily changed to meet
the challenges in each area, at each moment.

To help you if you do not understand English Google, here is the text
which I submitted in French.

Pour vous aider : si vous ne comprenez pas l'anglais de Google, voici
le texte que je lui ai soumis en français.

C'est pourquoi ce n'est pas une seule stratégie décidée en 2009 par
des ingénieurs qui peut permettre un équilibre stable. Ce que les
ingénieurs doivent permettre c'est que de multiples stratégies
puissent être implémentées et changées facilement, pour bien répondre
aux problèmes posés à chaque zone, à chaque moment.